5 λόγοι που οι περισσότερες ιστοσελίδες αποτυγχάνουν



Για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο website πρέπει κατ’ αρχήν να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω ερωτήματα που αποτελούν την βασική δομή δημιουργίας του:

  • Τι ψάχνουν οι επισκέπτες σας;
  • Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σας;
  • Τι περιμένετε να κερδίσετε από τον κάθε πελάτη;
  • Θέλετε να χτίσετε μια μακροχρόνια σχέση μαζί του ή περιστασιακά να πουλάτε κάποιες από τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό, το περιεχόμενο και την δομή του website σας. Τις περισσότερες φορές οι ερωτήσεις αυτές είτε δεν απαντώνται καθόλου είτε απαντώνται λανθασμένα, με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός website που δεν έχει χαρακτήρα, δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές απαιτήσεις και φυσικά δεν έχει λόγο ύπαρξης.

6 λόγοι για τους οποίους τα περισσότερα websites αποτυγχάνουν στον στόχο τους είναι:

    1. Το website δημιουργήθηκε χωρίς καθαρή στρατηγική
      • για την ανάπτυξη των πωλήσεων
      • για την προσέλκυση νέων πελατών
      • για την παροχή υψηλότερων επιπέδων υπηρεσιών
      • για τη βελτίωση της αλυσίδας εφοδιασμού τους (supply chain managment)
      • για τη μείωση των γενικών εξόδων οργάνωσης

Πολλές επιχειρήσεις κατασκευάζουν την πρώτη ιστοσελίδα τους, χωρίς καμία στρατηγική. Ο αρχικός στόχος που έχουν είναι να αναπαράγουν το φυλλάδιο πωλήσεών τους ή μια λίστα με προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρουν. Μετά από ένα χρονικό διάστημα γίνεται μια ανασκόπηση της επένδυσης στο διαδίκτυο και εφόσον η ιστοσελίδα έχει περιορισμένη ανταπόκριση καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η επένδυση που έγινε έχει ελάχιστη αξία. Οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις καταλήγουν στην διαπίστωση το διαδίκτυο δεν έχει καμία θετική επίπτωση για την επιχείρησή τους και έτσι δεν προχωρούν σε αναβάθμιση ή ενίσχυση της ιστοσελίδας τους. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι κάθε επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από το Internet.

Το κλειδί είναι να αφουγκράζεστε τις ανάγκες των πελατών σας, προμηθευτών σας ή των επισκεπτών σας στο σύνολό τους. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να καθοριστεί μια σαφής στρατηγική. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει την συμμετοχή όλων των μελών της επιχείρησης μιας και ο καθένας έχει διαφορετική οπτική για τον δικό του τομέα ενασχόλησης σε αυτήν. Μόλις έχετε ολοκληρώσει αυτή την ενδοεταιρική επικοινωνία, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες και προμηθευτές σας για να καταλήξετε στο πως θα τους παρέχετε μια εξελιγμένη και βελτιωμένη υπηρεσία μέσα από την ιστοσελίδα σας. Τα συμπεράσματα αυτά θα σας φανούν πολύ χρήσιμα για την εξυπηρέτηση και των μελλοντικών πελατών σας.

Όπως και με κάθε νέα επιχειρηματική κίνηση, έτσι και η ιστοσελίδα είναι μια συνεχιζόμενη διαδικασία κατά την οποία επαναλαμβάνοντας τα προηγούμενα βήματα, θα βελτιώνεται συνέχεια. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι ένα έργο που θα εξελίσσεται ταυτόχρονα και παράλληλα με την επιχείρηση σας.

  • Η ιστοσελίδα δεν συντηρείται κατάλληλα και οι πληροφορίες είναι ξεπερασμένες

Ένας από τους βασικούς λόγους που οι επισκέπτες σταματάνε να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες είναι ότι περιέχουν φτωχό ή/και ξεπερασμένο περιεχόμενο. Αν για παράδειγμα, αυτό το μεταφέρουμε σε πραγματικές διαστάσεις ενός φυσικού καταστήματος ρούχων θα λέγαμε ότι κατά την περίοδο του χειμώνα αυτό έχει στην βιτρίνα του τα καλοκαιρινά μοντέλα. Οι πελάτες θα αντιληφθούν αμέσως ότι τα προϊόντα είναι εκτός εποχής, θα απογοητευτούν και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα επιστρέψουν. Με τον ίδιο τρόπο, αν το website σας δεν είναι καλογραμμένο, περιέχει γραμματικά ή ορθογραφικά λάθη, ή οι πληροφορίες που παρέχει δεν ακολουθούν την εποχή τους τότε θα έχει την ίδια κατάληξη με το παραπάνω κατάστημα ρούχων.

Η επίτευξη της ακρίβειας και της πληρότητας των πληροφοριών απαιτεί υπευθυνότητα στην ανανέωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Κάποιος πρέπει να έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πληροφοριών αυτών ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών και των καιρών. Με την πρόοδο στην τεχνολογία σήμερα η διαχείριση του περιεχομένου της ιστοσελίδας είναι απλή και δεν απαιτεί τεχνικές γνώσεις.

  • Η ιστοσελίδα δεν “υπάρχει” στις μηχανές αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει οι πύλες στο Διαδίκτυο και είναι τα πιο δημοφιλή websites. Επομένως, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε καταχωρήσει το website σας με μία από αυτές τις μηχανές αναζήτησης. Παρόλο που είναι σημαντικό να καταχωρηθεί η ιστοσελίδα σας, δεν είναι αρκετό για να σας εγγυηθεί την επιτυχία. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να βρουν αυτό που ψάχνουν τις περισσότερες φορές δεν θα φτάσουν ούτε την τρίτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Άρα θα πρέπει να επιτευχθεί καλύτερη σε αυτά (πιθανόν στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης) για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.

  • Δεν υπάρχουν σημεία “δέσμευσης” για τον επισκέπτη

Το διαδίκτυο είναι ένα ατέλειωτος δρόμος με ανταγωνιστές. Όταν κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας, έχετε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα για να τραβήξετε την προσοχή του, πριν “σερφάρει” αλλού. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που προσφέρετε στου επισκέπτες σας είναι σαφές και ξεκάθαρο και δημιουργήστε τις προϋποθέσεις για μια άνετη περιήγηση.

Για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας πρέπει να φροντίσετε να έχετε τακτική επικοινωνία μέσω σχολίων, εντυπώσεων και παρατηρήσεων από τους ίδιους. Αυτά μπορεί να είναι κάθε λογής φόρμες επικοινωνίας, απλές δημοσκοπήσεις, ενημερωτικά emails κ.α. Δείξετε τους άμεσα και εύκολα τι πουλάτε και τι προσφέρετε (πχ με φωτογραφίες και αναλυτικές περιγραφές).

Θυμηθείτε ότι για να βρίσκονται στο website σας είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο άμεσο μέλλον.

  • Η ιστοσελίδα αντιμετωπίζεται ως φυλλάδιο και όχι ως εργαλείο πωλήσεων

Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναπαράγουν το έντυπο υλικό προβολή τους απευθείας στο διαδίκτυο, όταν δημιουργούν το πρώτο τους website. Τέτοιες ιστοσελίδες δεν συγκαταλέγονται στα πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία (assets) της επιχείρησης, αλλά έχουν σχεδιαστεί για άλλο αγοραστικό κοινό και με άλλο σκοπό. Το Διαδίκτυο λειτουργεί ως ένα νέο κανάλι διανομής και πώλησης των προϊόντων σας και ως εργαλείο προσέλκυσης νέων πελατών. Με αυτό το συμπέρασμα ως γνώμονα πρέπει να καθοριστούν οι πληροφορίες στο νέο σας website.

Αν πιστεύετε ότι το website σας παρουσιάζει στοιχεία παρόμοια με τα παραπάνω τότε επικοινωνήστε μαζί μας. Εκμεταλλευτείτε τους επισκέπτες του website σας και αυξήστε τις πωλήσεις σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prove you are not a robot... *

Post Navigation