4 σημαντικές μετρήσεις στα Google analytics που πρέπει να παρακολουθείτε



Σημαντικές μετρήσεις στο Google Analytics

Σίγουρα έχετε μια πολύ καλή εικόνα για το πόσα page views και πόσους επισκέπτες έχετε στην ιστοσελίδα σας, αλλά το βασικό ερώτημα είναι, πόσοι από αυτούς αλληλεπιδρούν με αυτήν; Πόσο επιτυχημένες είναι οι προσπάθειές σας στο διαδίκτυο; Επισκέπτεστε συχνά τα Google Analytics για να πάρετε τις απαραίτητες πληροφορίες;

Παραδοσιακά εργαλεία του διαδικτυακού marketing και της στατιστικής ανάλυσης (Google Analytics) προσφέρουν πληθώρα μετρήσεων, στατιστικών και νοημοσύνης για τις κινήσεις των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας, τα οποία όμως, μόνο όταν αναλυθούν συγκεντρωτικά και συνδυαστικά είναι ικανά να μας δώσουν μια πλήρης εικόνα. Έχοντας διαθέσιμες τόσες μετρήσεις και στατιστικά στοιχεία, είναι δύσκολο να εντοπίσουμε τα σημεία στα οποία πρέπει να σταθούμε.

Για τον λόγο αυτό, παραθέτουμε 4 συγκεκριμένα και απλά σημεία, τα οποία μας επιτρέπουν με μια γρήγορη ματιά, να λάβουμε μια κατατοπιστική εικόνα της εξέλιξης της διαδικτυακής μας παρουσίας. Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές εικόνες απο τα Google Analytics.

Conversion Rate (ποσοστό μετατροπής)

Μέτρηση conversion και goal μέσω Google AnalyticsΊσως η πιο σημαντική μέτρηση την οποία πρέπει να παρακολουθούν όσοι έχουν ιστοσελίδα.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το conversion rate, είναι το ποσοστό των επισκεπτών στην ιστοσελίδα που πραγματοποιούν μια συγκεκριμένη κίνηση  (goal), το οποίο έχει τεθεί από εσάς.
Για παράδειγμα, μια κίνηση μπορεί να είναι η πραγματοποίηση μιας αγοράς (eshop), η εγγραφή στο newsletter, η αποστολή μιας φόρμας επικοινωνίας κτλ…

Αν δεν έχετε θέσει στα google analytics τέτοια goals, θα πρέπει να το κάνετε το συντομότερο δυνατό.

Referring Sites / Keywords (πηγές προέλευσης)

Από που έρχεται η κίνηση στην ιστοσελίδα σου; Αν είναι από άλλες ιστοσελίδες, τότε ποιες είναι αυτές; Αν είναι από τις μηχανές αναζήτησης, τότε γνωρίζεις ακριβώς ποιες λέξεις – κλειδιά (keywords) φέρνουν την κίνηση αυτή;

Στατιστικά προγράμματα ιστοσελίδων όπως το google analytics προσφέρουν αναφορές που απαντούν στα ερωτήματα αυτά.

Υπάρχουν λίγοι επισκέπτες από το facebook; Ίσως να πρέπει να αλλάξετε την στρατηγική στα social media. Μήπως είχατε κάποιους επισκέπτες από μηχανές αναζήτησης που σας ψάξανε με συγκεκριμένα keywords; Τότε ίσως να εισάγετε τα keywords αυτά, στην στρατηγική σας για τις μηχανές αναζήτησης.

Facebook: Daily / Monthly Active Users

Ανάλυση facebook insights Συγχαρητήρια! Έχετε 100,000 φίλους στο Facebook! Πόσοι όμως αλληλεπιδρούν μαζί σας κάθε ημέρα; Τα καινούρια Facebook Insights δίνουν έμφαση σε μια μέτρηση που ονομάζεται Daily Active Users, που επισημαίνει πόσοι σχολίασαν, liked ή επισκέφτηκαν την σελίδα μας στο facebook.

Αυτη η μέτρηση μπορεί να είναι αρκετά απογοητευτική αλλά αν αναλυθεί σωστά, προσφέρει σημαντικά στοιχεία ως προς ποιές από τις κινήσεις που κάνετε έχουν αποτέλεσμα.
Αν οι καθημερινοί χρήστες σας είναι κοντά στο μηδέν, αλλάξτε στρατηγική. Βλέπετε κάποια έντονη αύξηση κάποια ημέρα; Μελετήστε το post εκείνης της ημέρας για να βρείτε τον λόγο.

Αναλόγως με τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, επαναδιαμορφώστε την στρατηγική σας στα social media.

Email  Marketing Open & Click-Through Rate

Ακόμα και αν τελευταία τα social media και οι μηχανές αναζητησης έχουν κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας, η καλή στρατηγική στο email marketing μπορεί να φέρει απλησίαστα αποτελέσματα.
Αν στέλνετε τακτικές email ενημερώσεις, σιγουρευτείτε δώστε προσοχή σε δυο βασικά στοιχεία της αναφοράς τα οποία μπορείτε να βρείτε και μέσα στο Google Analytics.

Το open rate που δείχνει πόσοι ανοίξανε το email είναι το πρώτο από αυτά.  Θα είναι ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, αλλά είναι κάτι που μπορείτε να επηρεάσετε αν κάνετε πιο ενδιαφέρον το subject του email, αν στέλνετε πιο αραιά ή αν αλλάξετε το περιεχόμενο σε κάτι που πραγματικά ενδιαφέρει και πληροφορεί τους συνδρομητές σας.

Κάποια προγράμματα αποστολής μαζικών email, προσφέρουν A/B Testing, το οποίο στέλνει πολλαπλές εκδοχές του email ώστε να πειραματηστείτε και να δείτε πιο είναι πιο αποτελεσματικό.

Η δεύτερη μέτρηση στο Google Analytics είναι το click through rate, δηλαδή το ποσοστό των παραληπτών που πατήσανε κάποιων σύνδεσμο καθώς και ποιόν σύνδεσμο. Αυτή η πληροφορία μπορεί να είναι πολύ σημαντική για την επιχείρησή σας διότι υποδεικνύει τι βρήκαν πιο σημαντικό οι παραλήπτες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prove you are not a robot... *

Post Navigation