Παραδοσιακά οι περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν το email marketing για να «ενεργοποιήσουν» υπάρχοντες πελάτες ή για να προσθέσουν καινούριους. Η ανάγκη των εταιριών για αύξηση των πωλήσεων αλλοιώνει την κρίση τους στην χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου και τις ωθεί σε λάθος κινήσεις. Μακροχρόνια, η λανθασμένη χρήση του εργαλείου μπορεί αρχικά να παραμορφώσει το αποτέλεσμα των αποστολών (λανθασμένα στατιστικά) και αργότερα να καταστήσει την λίστα ακατάλληλη προς χρήση.
Για να το αποφύγουμε αυτό, κάθε αποστολή πρέπει να σχεδιάζεται με προσοχή, σύμφωνα με την συνολική στρατηγική marketing της εταιρίας, ακολουθώντας φυσικά τους κανόνες επικοινωνίας και email marketing.
Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε είναι:
1) Να βρούμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε στους παραλήπτες μας (πχ προσφορά ενός προϊόντος)
2) Να ξεχωρίσουμε τις ομάδες των παραληπτών
3) Να σχεδιάσουμε το μήνυμα ανάλογα με τις ομάδες αυτές
Το βασικό όμως είναι να αφουγκραστούμε τα αποτελέσματα της αποστολής. Αυτό θα μας δώσει πολύ σημαντικές πληροφορίες τις οποίες πρέπει να ενσωματώσουμε στην επόμενη αποστολή. Αυτό θα αυξήσει την απήχηση του μηνύματός μας και θα αποφέρει πολύ περισσότερα αποτελέσματα στην επιχείρησή μας σε βάθος χρόνου.
Η αποστολή ενός newsletter ή μιας προσφοράς είναι κάτι που μπορεί πολύ εύκολα να γίνει από οποιονδήποτε. Αυτό που κάνει την διαφορά και διαχωρίζει την επιχείρηση μας από τον ανταγωνισμό είναι η στοχευμένη αποστολή και το σαφές μήνυμα προς τους παραλήπτες. Όσο περισσότερο και καλύτερα καταλάβουμε τους παραλήπτες μας (δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες) τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η καμπάνια μας.
Ολοκληρώνοντας, το email marketing δεν είναι εργαλείο μόνο για την αύξηση των πωλήσεων, είναι εργαλείο επικοινωνίας, είναι μέσο επιστροφής των μηνυμάτων προς τους παραλήπτες. Αποτελεί το σημαντικότερο δίαυλο επικοινωνίας με τους πελάτες μας, δυνητικούς και υπάρχοντες. Είναι ένα πολύ φτηνό μέσο, που μπορεί να μας κοστίσει πολύ ακριβά αν χρησιμοποιηθεί λανθασμένα.