Όταν δημιουργούμε μια νέα email καμπάνια ο σκοπός σχεδόν πάντα είναι η ενημέρωση των παραληπτών. Θέλουμε δηλαδή να μεταφέρουμε μια ή περισσότερες πληροφορίες στους παραλήπτες μας και αυτοί θέλουμε να ανταποκριθούν σε αυτήν την πληροφορία και αντιδράσουν αναλόγως. Πρέπει όμως να είμαστε ξεκάθαροι εκ των προτέρων, ποιο είναι ακριβώς αυτό που θέλουμε να κάνει ο παραλήπτης όταν λάβει αυτό το email. Θέλουμε να το διαβάσει απλώς; Θέλουμε να ακολουθήσει ένα εξωτερικό link που περιέχεται; Θέλουμε να τον στείλουμε στο website μας και να συνεχίσει εκεί την πορεία του; Θέλουμε να μας πάρει απευθείας τηλέφωνο;
Εφόσον θέσουμε τον στόχο, σχεδιάζουμε το email γύρω από αυτόν τον στόχο. Ο στόχος πρέπει να είναι ένας κάθε φορά. Ο κάθε παραλήπτης μένει για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο email, μέσα στα οποία πρέπει να έχει λάβει ξεκάθαρη εντολή από εμάς τι πρέπει να κάνει σε αυτό το email.
Παρακάτω λοιπόν σας δίνουμε 5 απλές οδηγίες για να μετατρέψετε όσους περισσότερους παραλήπτες γίνεται σε clicks, σε conversions, σε εν δυνάμει πελάτες και τέλος σε πωλήσεις.
- Απλότητα
- Το email είναι απλό μέσο επικοινωνίας και κυρίως χρησιμοποιεί την δύναμη του κειμένου. Κρατήστε το email σας απλό και καθαρό και στοχευμένο.
- Διαύγεια
- Ο στόχος του email είναι να δημιουργήσει clicks. Καταστήστε προφανές που πρέπει ο παραλήπτης να κάνει κλικ. Κρατήστε την παραδοσιακή δομή ενός link στην οποία είναι εκπαιδευμένοι τόσα χρόνια όλοι οι παραλήπτες. Το link πρέπει να έχει διαφορετικό χρώμα από το κείμενο, πρέπει να είναι υπογραμμισμένο, bold και ίσως και με λίγο μεγαλύτερα γράμματα. Πρέπει να τραβήξει την προσοχή αμέσως. Το σημαντικό όμως είναι να μην συμπεριλάβετε το link μέσα σε μια παράγραφο γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις οι παραλήπτες δεν θα την διαβάσουν και έτσι θα χαθεί το μήνυμα. Δημιουργήστε το link σε ξεχωριστό σημείο με αρκετό χώρο γύρω του.
- Εικονοποίηση
- Τα εικαστικά και οι εικόνες σίγουρα παίζουν τον ρόλο τους που είναι φυσικά πολύ σημαντικός. Αλλά μην βασίζεστε στις εικόνες για να μεταφέρετε το μήνυμά σας. Τα περισσότερα προγράμματα αποστολής/παραλαβής email καθώς και το Gmail, Hotmail, Yahoo δεν ανοίγουν αυτόματα τις φωτογραφίες στα email. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πάρει το μήνυμά σας αν δεν ανοίξει τις φωτογραφίες. Πράγμα που έτσι και αλλιώς θα τον καθυστερήσει παραπάνω από αυτό που κάνει και ίσως τον αποτρέψει.
- Θέση
- Η θέση που θα να βάλετε το link παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Στατιστικά η πιο αποδοτική θέση είναι στο πάνω μισό του email. Πριν χρειαστεί ο παραλήπτης να κάνει scroll.
- Ποσότητα
- Όπως είπαμε και προηγουμένως, ουκ εν το πολλώ το ευ. Κρατήστε τον αριθμό των επιλογών για κλικ, σε όσο χαμηλότερο επίπεδο γίνεται. Μην αποσπάτε την προσοχή του παραλήπτη και μην τον βάλετε να διαλέξει. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα διαλέξει καν. Απλά θα κλείσει το email.
Συνοψίζοντας, δεν υπάρχει μαγική συνταγή για να πάρετε ποσοστιαία περισσότερα κλικ σε μια email καμπάνια, αλλά σίγουρα αν ακολουθήσετε αυτές τις 5 οδηγίες θα αυξήσετε το CTR σας. Θα κερδίσετε σε χρόνο όταν δημιουργείτε ένα email αφού τώρα χρειάζεστε πολύ λιγότερα στοιχεία για να είστε έτοιμοι. Θα κερδίσετε σε χρόνο όταν θα κάνετε την ανάλυση των στατιστικών μιας και έχετε πολύ λιγότερα ενδεχόμενα από μια πιθανή διαρροή παραληπτών.
Συνολικά έχετε πάρα πολλές πιθανότητες απλά “διορθώνοντας” παλιά σας email να πετύχετε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.