Αποφεύγετε το marketing στο facebook; Ίσως απλά να αναρωτιέστε, “Γιατί να νοιάζομαι για το facebook;”
Γύρω από το facebook υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις και παρερμηνείες…
Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε τους μεγαλύτερους μύθους που πιθανόν να σας απομακρύνουν από το facebook marketing.
Στόχος, στο τέλος αυτού του άρθρου, να αναρωτηθείτε αν πιθανοί πελάτες σας μπορεί να βρίσκονται σε αυτο το μέσο, και να αναλογιστείτε τι σας κοστίζει η απουσία σας…
Μύθος #1: “Είναι μόνο για παιδιά”
Το facebook είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, με περισσότερους από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, και συνεχίζει να μεγαλώνει κατά 1 εκατομμύριο χρήστες την εβδομάδα.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι χρήστες του facebook είναι νεαροί σε ηλικία και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος για μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει το μέσο αυτό για προώθηση.
Σύμφωνα όμως με τα στατιστικά του Ιανουαρίου του 2010, οι +35 ηλικίες, αντιπροσωπεύουν το 30% των χρηστών του facebook, ενώ το κοινό με ηλικία +55 αυξήθηκε κατά 922.7% μέσα στο 2009.
Μύθος #2: “Για να ασχοληθούμε με το Facebook χρειάζεται ΠΑΡΑ πολύ ώρα”
Είναι αλήθεια ότι για να συντηρήσεις μια σελίδα στο facebook μπορεί να χρειαστεί αρκετός χρόνος, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο. Ο χρόνος που ξοδεύετε εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς τους ίδιους. Αν ο χρόνος είναι αυτό που σας φοβίζει, πιθανόν αδίκως να μένετε εκτός ενδιαφερουσών συζητήσεων, ευκαιριών δικτύωσης και μιας τεράστιας δεξαμενής πελατών.
Αν το συγκρίνουμε όμως με παραδοσιακές μεθόδους δικτύωσης (ταξίδια, σεμινάρια, forum κτλ…) ή marketing (event, παρουσιάσεις κτλ…) και τις θυσίες που απαιτούν, θα αρχίσετε να διαπιστώνετε ότι η δικτύωση μέσω του facebook είναι κάτι συναρπαστικό, διότι μπορεί να γίνει την στιγμή που θα διαλέξετε και με πολύ πιο μικρό κόστος! Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι μπορεί να αντικαταστήσει τις προσωπικές σχέσεις, τις face to face επαφές ή κάποιες marketing ενέργειες, αλλά σίγουρα μπορεί να τις συμπληρώσει.
Για να γλιτώσετε χρόνο από την προώθηση στο facebook πρέπει να:
- Κατανοήσετε γιατί βρίσκεστε στο facebook. Ποιος είναι ο στόχος σας;
- Φτιάξτε μια στρατηγική ώστε να ξέρετε ανα πάσα στιγμή τι πρέπει να αναρτήσετε.
- Αφιερώστε κάθε μέρα, συγκεκριμένη ώρα ώστε να συντηρείτε το προφίλ σας ενεργό. Αν γνωρίζετε τι να γράψετε θα δείτε ότι ο απαιτούμενος χρόνος μειώνεται δραστικά.
Μύθος #3: “Το Facebook από μόνο του θα σας φέρει πελάτες”
Μέσω του facebook θα κερδίσετε πελάτες, αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει με το να φτιάξετε ένα απλό προφίλ, να το παρατήσετε και να περιμένετε τις πωλήσεις να έρθουν…
Πολλοί αποθαρρύνονται διότι αν και έχουν παρουσία στο facebook για αρκετό καιρό, δεν έχουν παρατηρήσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Συνήθως αυτό συμβαίνει επειδή δεν κατανοούν πως το facebook ταιριάζει και ενσωματώνεται στην συνολική marketing εικόνα μιας επιχείρησης.
Το facebook χρησιμεύει στο να καλλιεργήσετε τις σχέσεις με την πιθανή πελατεία σας, να αναπτύξετε το γνωστό δόγμα “know, like, trust” και να δημιουργήσετε την λεγόμενη “word-of-mouth” κίνηση που λογικά θα οδηγήσει στις επιθυμητές πωλήσεις.
Είναι ένα άριστο εργαλείο για να προβάλετε την αξιοπιστία σας και τα προτερήματά σας. Εκθέτοντας το brand σας μαθαίνετε από πρώτο χέρι τι πιστεύει ο κόσμος για εσάς και την επιχείρησή σας και τι επιπλέον θα ήθελε
Έχετε επιπλέον απορίες, ανησυχίες ή ερωτήσεις γύρω από το facebook marketing;
Περιμένουμε τα σχόλιά σας.